NWST stopt met X: focus op andere sociale media |
|
|
|
 |
| 32 sec |
Uitgeverij NWST stopt met het gebruik van X (voorheen Twitter). De berichten op het platform leveren nauwelijks nog bereik op. De uitgever wil zich daarom volledig richten op andere sociale mediakanalen.
Uit intern onderzoek blijkt dat X nog weinig toevoegt aan de online zichtbaarheid. 'We hebben intern een onderzoek gedaan naar hoe succesvol posts nog zijn op het Amerikaanse socialmediaplatform, en dat blijkt heel erg tegen te vallen,' zegt hoofdredacteur Willemijn van Iersel. 'Veelal amper clicks en shares. Daarom kiezen wij ervoor om te stoppen met X en meer aandacht en energie te richten op onze overige sociale mediaplatforms.'
Meer aandacht voor andere kanalen
De uitgeverij zet voortaan in op LinkedIn, Instagram (voor de titels De Hovenier en Stad + Groen) en Facebook. 'Het belangrijkste doel is een zo groot mogelijk bereik, zowel voor onszelf als voor onze Content Partners,' zegt Van Iersel. 'Wij geloven dat dit de juiste richting daarvoor is.'
LOGIN
met je e-mailadres om te reageren.
|
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|